Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Két Ösvény Tarot

Napi Tarot üzenetek - katt ide!

Bonyolult az életed? Lehet, hogy a neved miatt?

Rendezvényekre kell egy jósda!

Csupán néhány programötlet a 200-ból:

Ismerje meg további ötleteinket! Családi nap, céges rendezvények, privát partyk, bálok? 17 évnyi tapasztalat, megújuló ötletek, ingyenes dekoráció!

Holdnaptár

A Menopauza tünetei - éld meg jól!

Közzétéve: 2019. 11. 21. Írta: Sáfrány Zsófia Forrás: Ezoterikus.hu
Értékelés
Ez a cikk 16 napja frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A menopauza tulajdonképpen a menstruáció végét jelenti. Feltétlenül fordulópont, de nem betegség, viszont mégis igen erős hatással lehet a nők általános közérzetére.

 
Mi is az a menopauza?

A menopauza tulajdonképpen a menstruáció végét jelenti. Feltétlenül fordulópont, de nem betegség, viszont mégis igen erős hatással lehet a nők általános közérzetére. A menopauza gyakori tünetei a hirtelen hőhullámok, az éjszakai izzadás, vagy a rossz hangulat szintén a női élet egy új szakaszát jelentik, ugyanakkor pedig egy ragyogó alkalom arra, hogy lépéseket tegyünk az esetlegesen kialakuló szívproblémák és a csontritkulás kialakulása ellen!

Mi okozza a menopauzát?

Az eredendő ok a kor. Hasonlóan a pubertáskori nemi éréshez, ez ugyancsak egy sorsfordító esemény a nők fejlődésében, - a nők nemzőképességének a visszafordíthatatlan vége, amely funkciókhoz kapcsolódó folyamatok már lassulásnak indultak az elmúlt években. A méh eltávolítása, vagy a kemoterápia  ugyanakkor még nem vezet feltétlenül a menopauza kialakulásához.

Mikor kezdődik a menopauza?

Nem határozható meg pontosan, de az „átlagot” figyelembe véve a nők 48-53 éves kora körül, ugyanakkor jelentkezhetnek a tünetei korábban és később is. Néhány nő már 40 éves korában kilép a nemzőképes korszakából, míg vannak, akik csak a kései 60-as éveikben. Azok, akik dohányoznak általában előbb tapasztalhatják, hogy vége a „babaveszélynek”. Ha a menstruáció 12 hónapig teljesen elmarad, akkor mondható ki hivatalosan is, hogy a hölgy a menopauza korszakába lépett.

A Perimenopauza

A természetes menopauza folyamatosan következik be. A peteérés szép fokozatosan lelassul, majd teljességgel megszűnik. A lassulás korszakát perimenopauzának nevezzük, ekkor még nem zárható ki a teherbeesés esélye. A peteérés ugyanis bár teljességgel kiszámíthatatlanná válik, vagyis nem feltétlenül havonta jelentkezik, ugyanakkor a méh még mindig működik.

Mit várjunk a menopauzától?

Mindenki másképp éli át, nincsen rá egyszerű képlet. Van, aki kisebb kellemetlenségekkel vészeli át ezt a korszakot és vannak olyanok is, akik drasztikus változásokon mennek keresztül. Azok, akiknél pl. drámai sebességgel köszönt be a változás kora – pl. kemoterápiának, vagy műtétnek köszönhetően, - azok ugyancsak megsínylik majd a természet körforgásának törvényét. Az általános szimptómák bár meglehetősen hasonlóak, viszont az intenzivitás elég változó mértékű.

A jelek: periódusváltozás

Amikor a menopauza időszaka közeledik, a menstruációs periódusok változásokon mennek keresztül. Ezek minden nőnél másképp jelentkeznek, akad, akinek hosszabbá válik a menstruációja, másoknak erősebbé, vagy éppen gyengébbé, esetleg néha ki is maradozik. Ha a menstruációd tovább tart egy hétnél, esetleg komoly fájdalmaid vannak, érdemes felkeresni egy nőgyógyászt, akinek kikérheted a véleményét!

A menopauza szimptómái

A hőhullámok

A menopauza egyik gyakori szimptómája, mikor hirtelen kimelegszünk, az arcunk és a nyakunk szinte ég és akár piros foltok is megjelenhetnek a bőrünkön. A hőségérzetet izzadás követi. A hőhullámok intenzitása igen különböző és 10 másodperctől egészen 10 percig tarthat. Ha lehet, kerüljük a fűszeres ételek fogyasztását, a nagy hőséget és a stresszt!

Az alvászavarok

Az éjszaka fellépő hőhullámok ugyancsak megzavarhatják éjszakai pihenésünket. Ha lehet, válassz könnyű pamutágyneműket, nem túl vastag paplant! Legyen az ágynál egy törülköző is, ha esetleg izzadnál és, ha eddig szokásod lett volna, akkor is inkább ne aludj most állatokkal! Konzultálj az orvosoddal a lehetséges megoldásokról!

A szexuális problémák

A csökkenő ösztrogénszint akár a vagina szárazságát is előidézheti, melynek köszönhetően a szex kellemetlen és akár fájdalmas is lehet. A libidód is csökkenthet. A stressz, a gyógyszerek, a depressziós hangulat, a kevés alvás és a kapcsolati problémák mind befolyásolhatják a vágyadat, de ne mondj le teljesen a szexről!
No és még egy fontos félreértési lehetőség! A biztonságos szex még mindig fontos, a menopauza még nem véd meg a szexuálisan terjesztett betegségektől!

A szimptómák kezelése

Ha lehet, beszélj orvosoddal a gondjaidról! Lehet, hogy ajánl majd neked segítséget, pl. a menopauzás hormonterápia, vagy más gyógyszereket, mint az antidepresszánsok! Lehet, hogy egy diéta, néhány gyakorlat, megfelelő alvás és stresszmenedzsment segíthet, - és egyáltalán nem lesz szükség segédeszközökre, gyógyszerekre.

A hormonhelyettesítő terápia

Csökkentheti a menopauza tüneteit, mint a hőhullámokat, vagy a vaginális szimptómákat is, némelyikük a csontritkulás megelőzésére szolgál. Ajánlott a legkisebb mennyiséget fogyasztani, mely már érezhetően segít és csak rövid ideig hat, mivel a hosszú ideig szedett hormonok bizonyítottan növelik a szívbetegségek, a mellrák és a vérrögök kialakulásának veszélyét.

Bioidentikus hormonterápia

Bár sokan úgy vélik, hogy a bioidentikus hormonok sokkal biztonságosabbak, mint a kémiai társaik, viszont erre bizonyíték még nem született, ezért hosszútávon ennek szedése sem ajánlott! Elsősorban a menopauza szakaszában javallott a szedése, de nem tartósan!

Alternatív menopauza kezelések

Állítólag a szója és a cékla fogyasztása segíthet, azonban ezt elsősorban a természetgyógyászok javasolják

A menopauza egészségügyi rizikói

A menopauza beköszöntével megnő a szívbetegségek kialakulásának esélye, mivel korábban az ösztrogén nyújtott némi védelmet a szívnek és a csontoknak is.

Maradj egészséges!

Az egészséges életmód kulcsfontosságú nemcsak a menopauza idején és azt követően, hanem egész életünk során. Ellenőrizd rendszeresen a vérnyomásodat, a koleszterinszintedet, a vércukorszintedet és jelenj meg rendszeresen a mammográfiás vizsgálatokon is! A menopauza kitűnő alkalom arra, hogy nekivágj egy diétának és a rendszeres testmozgásnak is! Próbáld meg helyén kezelni a stresszt és tartsd magad fitten mentálisan is!

Aktivitás

Egy okos nő tudja, hogy nemcsak az fontos, amit megeszik, hanem az is, amit tesz! Mozogj rendszeresen és így nemcsak súlyodat tartod majd, hanem jó közérzeted is lesz! Sosem késő, hogy nekivágj!

Egy új kezdet

A nyugati kultúrák a fiatalságot dicsérik egekbe, ugyanakkor számos bizonyíték van arra, hogy egy menopauza korszakába lépett nő lehet éppannyira élettel teli és vonzó, akárcsak a tinédzserek! Kutasd fel, hogy mi okoz örömöt számodra, mi az, ami mindig is érdekelt és tegyél meg mindent érte, hogy szexuálisan aktív maradhass!
Forrás: Ezoterikus.hu