Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Napi Tarot Üzenet

Minden napi Tarot

üzeneted - katt ide!

Bonyolult az életed? Lehet, hogy a neved miatt?

Rendezvényekre kell egy jósda!

Csupán néhány programötlet a 200-ból:

Ismerje meg további ötleteinket! Családi nap, céges rendezvények, privát partyk, bálok? 17 évnyi tapasztalat, megújuló ötletek, ingyenes dekoráció!

Holdnaptár

Hány óra alvásra van szükségünk?

Közzétéve: 2018. 02. 14. Írta: Sáfrány Zsófia Forrás: Ezoterikus.hu
Értékelés
Ez a cikk 102 napja frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Néhányunk nem tudja pontosan, hogy hány óra pihenésre is lenne szüksége a szervezetének, viszont azt tudja, hogy a jelenlegi alvás nem kielégítő számára.

Az alvás definíciója

Az alvás alapvető szükségletünk, ami nélkül a szervezetünk legyengül és kimerülnek energiatartalékai. Néhány ember úgy él, akár a tevék, akik képesek akár hat napig nagyon kevés alvással kibírni, utána pedig egy nap alatt kialudják fáradalmaikat, mások csak akkor pihenik ki magukat teljesen, ha mindennap elegendő órát töltenek szundikálással. Sok minden függ a kortól is természetesen, viszont általánosságban mégis sokan felteszik a kérdést: hány óra alvás elegendő/szükséges?

Néhányunk nem tudja pontosan, hogy hány óra pihenésre is lenne szüksége a szervezetének, viszont azt tudja, hogy a jelenlegi alvás nem kielégítő számára. Mindenki alvásigénye egyéntől függő, valakinek elég 5-6 óra, másoknak 7-8 sem pihentető. Az órák száma a biológiai ritmusunktól függ, mely optimálisan kiegészíti a nappal éberen eltöltött órák számát és, hogy azok mennyire voltak megterhelők számunkra. Szervezetünk viszont úgy van programozva, hogy nappal éberek vagyunk, éjszaka pedig feltöltődésre szorulunk és aluszékonnyá válunk.

Az újszülöttek általában sokkal rövidebb ébrenléti szakaszokkal rendelkeznek, mint a felnőttek, vagyis 3-4 órát alszanak és 1-2 órát vannak ébren. Az első év során az alvási szokás fejlődésen megy keresztül és általában már 10 órát alszanak a csecsemők, kb. 7-5-ig, közben pedig csak rövideket szunyókálnak. 4-5 éves korunkban már 11-12 órát vagyunk ébren, több rövid szunyókálást beleértve. Egy 10 éves gyerek kb. hajnali 6-7-ig alszik este 9-től és olykor délután is elszenderül. Sok felnőtt számára 7-8 óra alvás elegendő éjszaka, sőt egy amerikai kutatás szerint azok, akik ennél többet alszanak hajlamosabbak a diabéteszes megbetegedésekre.

Az idősebbek sokkal rövidebb alvással is beérik, különösen akkor jellemző rájuk, hogy éjszaka többször ébren vannak és nappal néhányszor elszenderednek, ha állandó fájdalmaik felébresztik őket. Egy 8 órás zavartalan alvás azonban általánosságban mindenki számára meghozza a kívánt pihenést. Az alvásigényünket azonban nagyban befolyásolja az a tény, hogy munkanapról, vagy hétvégéről van szó. Hét közben elegendő számunkra 7 óra alvás is, ugyanis reggel már automatikusan szinte kipattanunk az ágyból, mert tudatalattink pontosan memorizálta, hogy muszáj, míg hétvégén a lehetőség, hogy akár 10-11-ig is alhatunk igen csábítónak tűnik és csakis használhat, hogy ha máskor a héten kevesebbet alszunk is, de mégis kibírja azt a szervezetünk zavarok és kimerülés nélkül is!
Forrás: Ezoterikus.hu

Bezárás