Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Napi Tarot Üzenet

Minden napi Tarot

üzeneted - katt ide!

Bonyolult az életed? Lehet, hogy a neved miatt?

Rendezvényekre kell egy jósda!

Csupán néhány programötlet a 200-ból:

Ismerje meg további ötleteinket! Családi nap, céges rendezvények, privát partyk, bálok? 17 évnyi tapasztalat, megújuló ötletek, ingyenes dekoráció!

Holdnaptár

A Fekete Madonna titka - A római egyház marketingstratégiája?

Közzétéve: 2018. 02. 14. Írta: Sáfrány Zsófia Forrás: Ezoterikus.hu
Értékelés
Ez a cikk 102 napja frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Pogány, ősközösségi korokból származó szimbólum, vagy csak az újkori elme ügyes terméke a római egyház egyik marketingstratégiája a Madonna tiszteléséhez?

Európa számos táján nagy becsben tartják a Fekete Madonna-ábrázolásokat. Leginkább a zarándokhelyeken bukkannak fel a fekete szent jelképek, melyeket számos mítosz és legenda övez. A katolikus egyház máig értetlenül áll a jelenség előtt, és a megfelelő magyarázat hiányában a gyertya égetésekor keletkező füst általi kormolásnak tudja be ezt a szokatlan színárnyalatot. A fekete színnek az ördöggel és a gonosszal összefüggésben álló szimbolikája összeférhetetlennek tűnik a különben megszokott ártatlan fehér színnel. A fekete Madonnák ezért hatalmas vonzerőerővel rendelkeznek minden kíváncsi emberre nézve.

Az ókortól fellelhető kutatási leletek azt mutatják, hogy a régi hagyományokkal bíró társadalom előtt létezett egy anyai eredetű, ősi jogrendszer. Szinte minden kultúra ismeri a női istenség mítoszát, ami az örök termékenység és növekedés egyben. Rengeteg néven ismert a világ számos táján: Aphrodite (Ciprus), Ariadne (Kréta), Freya (Németország), Isis (Egyiptom), Kali (India), Maria (Palesztina), hogy csak néhányat említsünk. A nagy Õsanya, a Földanya, aki által minden élet elindul és véget ér, fekete színű Madonna-ábrázolásban jelenik meg.

Először volt a semmi, amiből minden létrejött, mondják az ázsiai szent könyvek. A Bibliában azt mondja Isten: „ És lőn világosság!” A fekete- fehér színpár- mióta világ a világ- jelen van az emberi történelemben. Hatalmas szerepet tulajdonítanak a legelemibb ellentétnek, melyek a fényt és a sötétséget, a jót és a rosszat, az életet és a halált, ugyanakkor a legnagyobb törvényeket jelképezik. A két szín együttese alkotja az egészet, mely világkép valamennyi vallás alapja. A fekete, női ősi istenség, mely a legtöbb vallásban a férfiúi Teremtővel áll szemben.
 


A keresztény vallásban azonban csak egy teremtő férfi Isten van. A kereszténység terjesztésének kezdetén örökös probléma volt a római egyház számára, hogy a megtért lakosság folyton visszatért a pogány Madonnákhoz való imádkozáshoz. Nemcsak a feminista mozgalom véli úgy, hogy ez a Diana, Lilith és Kybele istenekhez való imádkozás vezetett a 431-ben bevezetett Mária tiszteléshez. Sokan vallják, hogy ez a fordulat segítette elő véglegesen a kereszténység elfogadását. Így felfogható úgy is, hogy a pogány Madonnák tiszteletét a Máriához való fohászkodással váltják fel. Erre bizonyíték lehet az is, hogy a pogány kultúrában az anya éppannyira, ha nem nagyobb tiszteletet érdemel, mint a fia.

Diana, az éjszaka istennője, a sorsé, a női termékenységé és a szexualitásé. Az éjszaka miatt színe csakis a fekete lehet, akárcsak társaié Isisé, Lilithé és Kybelé.
431-ben az Ephesusi zsinat éppen azon a helyen mondja ki Szűz Máriát Istenségnek, ahol egykor Diana legfontosabb temploma állt. A hely kiválasztása valószínűleg nem véletlen, mint ahogy az sem, hogy Mária éppen kék köpenyt visel. A kék szín valamennyi ősi kultúrában kiemelkedő szerepet játszik. Ezen a zsinaton kereszténynek nyilvánítják Kybele valamennyi szent helyét. Az ezt követő időben sok Máriának tulajdonított helyen Kybelét tartották Mária védőszentjének.

Mivel Máriát mint tiszta, szeplőtelen szüzet tisztelték, ezért a szexualitás teljes háttérbe szorítása miatt nehéz volt a pogány istennők tiszteletét teljesen elnyomni. Ezért történhet az, hogy a 7. században még mindig akadnak Diana-hívők a lakosság körében. Végül is a fekete Madonnák szent helyein templomokat emeltek, így a pogány istennők státusza feledésbe merülhetett.

Kiindulhatunk abból a tényből, hogy azokon a világrészeken, ahol máig fekete Madonnákhoz imádkoznak, ott még mindig az ősi tradíciókat vallják. Eredetük sokkal régebbre nyúlik vissza, mint amennyi adattal a vallástörténeti leírások rendelkeznek. Fontos tény azonban az is, hogy a boszorkányüldözéssel egyidejűleg sok tudás- és hitbizonyítékot megsemmisítettek.

A pogány társadalmak tudatában olyan fogalmak élnek, mint az aszketizmus, bűn, semlegesítő szexuális morál, örömnélküliség, végítélet, apokaliptikus büntetés. Az emberek belső kettősséggel élnek, ahol a természet még mindig szentként tisztelendő. A természettel való összhangban élés életcéljuk.
Forrás: Ezoterikus.hu

Bezárás