Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Napi Tarot Üzenet

Minden napi Tarot

üzeneted - katt ide!

5 étel a jó alvásért, szép álomért

Közzétéve: 2017. 04. 09. Írta: Sáfrány Zsófia Forrás: Ezoterikus.hu
Értékelés
Ez a cikk 224 napja frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Hányszor hallhattuk már, hogy lefekvés előtt nem szabad enni, mert rossz álmokat okoz?! De a tudomány mégiscsak fordított a kockán és kijelentette, néhány étel akár még segítheti is az elalvást.

Ezen étkek nemcsak teljességgel veszélytelenek szervezetünk számára, hanem igazi kis álomporként működnek. Összetevőik között szerepel általában a magnézium, a szerotonin és a melatonin is. A magnézium izomlazító hatása miatt könnyedén álomba ringat majd minket!
   
A kutatások másik fontos eredménye, hogy a mennyiség és az időzítés szorosan összefügg egymással. Legtöbbünk 2 órával lefekvés előtt jön rá, hogy éhes. Ennek oka, hogy napközben nem foglalkozunk a kiegyensúlyozott táplálkozással, ily módon éjszaka „már ugyan mindegy, hogy mit tömünk magunkba!” - felkiáltással mindenféle nehéz ételt is megeszünk. A teletömött has azonban csak azt eredményezi, hogy szervezetünk óriási munkának lesz kitéve. Szót kell említeni arról is, hogy ha éhesen fekszünk le aludni, az szintén alvászavart okozhat, mégpedig azért, mert az agyunk nem kap elég glükózt még pihenőállapotban sem.

A tudományosan és a szóbeszéd által ismert altatók:

Miért a banán?

A nem tilos- lista élén szerepel a banán, mivel igen magas a szerotonin tartalma.

Miért a kamilla?

A természetgyógyászok szerint is igen erős alvásjavító a kamilla, mivel a testet és a lelket is ellazítja!

Miért a meleg tej?

A meleg tej a kamillatea tökéletes alternatívája. Tryptophan - aminosav, mely nyugtató hatású - és kalcium tartalma miatt. Az utóbbi segít az agynak a tryptophan beépítésében. Ezért történhet meg az, hogy a felnőttek is újraélik a gyermekkoruk nyugalmát és csendes, mély álomba szenderülnek tőle.

Miért a zabkása?

Egy kis adag zabkása nemcsak enyhíti éhségünket, hanem igen nyugtató hatású is melatonin tartalmának köszönhetően. Különösen hatásos egy kis kanál mézzel.

Miért a mandula?

Néhány szem mandula elmajszolása lefekvés előtt könnyedén álomba kísér a benne
lévő tryptophan és magnézium segítségével.

Étel, diéta és az alvás

Alternatív és integrált terápiák

A diéta szerepe kiemelten fontos az alvászavarban szenvedők kezelésénél. Egy gyermekekkel végzett kutatás eredményeként kiderült, hogy a tehéntej megvonása tüneteként megszűnt az álmatlanság is náluk. Minden tápanyagot, amit kivonjuk az étkezésből, annak természetes megfelelőjével helyettesíteni kell

Az alvást elősegítő ételek

A klorofilban gazdag ételek, mint a zöld, a leveles zöldségek. Fogyasztásuk párolva vagy főzve ajánlott.
A mikroalgák
Kagylók
Teljes kiőrlésű termékek, mint a barnarizs, a teljes kiőrlésű liszt igazi nyugtatóként hatnak az idegrendszerre és az elmére egyaránt. A szénhidrátok a szerotonin-termelést is serkentik, mely megteremti a kellemes alvás körülményeit.
Gomba (bármely fajta)
Gyümölcsök, különösen a bogyósok, valamint a citrom
Magvak, melyek nyugtatják a lelket és erősítik a szívet.
Bazsalikom
Kapor

Kerülendő ételek

Kávé
Tea
Csípős ételek
Kóla
Csokoládé
Alkohol
Bármely étel hozzáadott tartósító- és színezékanyagokkal
Cukros ételek, melyek növelik a vérnyomást
Szénhidrátok, melyek B-vitaminban gazdagok
Gázt okozó ételek, mint a zsíros, csípős, fokhagymás ételek, az uborka, a bab, káposzta és a mogyorófélék.
Forrás: Ezoterikus.hu