Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Napi Tarot Üzenet

Minden napi Tarot

üzeneted - katt ide!

Bonyolult az életed? Lehet, hogy a neved miatt?

Rendezvényekre kell egy jósda!

Csupán néhány programötlet a 200-ból:

Ismerje meg további ötleteinket! Családi nap, céges rendezvények, privát partyk, bálok? 17 évnyi tapasztalat, megújuló ötletek, ingyenes dekoráció!

Holdnaptár

Hogy ityeg a fityeg?

Közzétéve: 2011. 02. 08. Írta: Sáfrány Zsófia Forrás: Ezoterikus.hu
Értékelés
Nemcsak Természetanyánknak, de saját szervezetünknek is megvannak a maga napszakai, hogy mikor ébredünk fel és térünk nyugovóra.
Akik tovább alszanak reggelente, egyszerűen más napi ritmusban élnek. Mindenki ritmusa más és más, biológiailag meghatározott. A kutatók már meg tudják határozni ezen belső órát, mégpedig egy teljesítménygörbe mentén.

Napi ritmus

A gének felelősek a közérzetünk változékonyságáért, hogy fittnek vagy épp fáradtnak érezzük magunkat. A reggelt tekintve olyan 6 óra körül csökken a melatonin-szintünk a vérünkben, vagyis emelkedik a vérnyomásunk a pulzussal és a testhőmérséklettel együtt, a reakcióink erősödnek, lassan felébredünk. Ebédidőig energiánk nő, és csak azután kezd alábbhagyni mind a testi, mind a lelki erőnlétünk. Vagyis a mediterrán országokban beiktatott szieszta nagyon is szükséges szokás. Délután a legaktívabbak légzési folyamataink, a reflexeink gyorsabbak, mint valaha. Kb. 6 óra körül indul el a regenerálódás szervezetünkben, az ún. pihenési időszak. Éjszakára nő a fájdalomküszöbünk, egyre fáradtabbak leszünk, miközben az agy újra parancsot kap, hogy növelje a melatonin termelését, csökkentse a vérkeringést és a testhőmérsékletünket.

Egészség

A testünk a kezdetektől bioritmus szerint működött, ha kiesünk ezen folyamatok egymásutániságából, az könnyen egészségügyi problémákat okozhat. Vagyis pl. az éjszakai műszakosok gyakrabban lesznek betegek és pszichikailag is kevésbé terhelhetőek. Hajlanak a depresszióra, a fáradtságra, a koncentrációs gyengeségre. De az időjárás ugyanúgy rossz hatással lehet belső óránkra: pl. a téli időszakban a reggeli sötétség miatt nehezebben kelünk fel és ezért egész nap fáradtnak érezzük magunkat. A gyógyszerek is nem hiába alkalmazkodnak napszakokhoz, épp azért, hogy kisebb legyen a mellékhatások fellépésének veszélye.

Táplálkozás

A helyes étkezés is szorosan kapcsolódik a bioritmusunkhoz. Reggel még szinte mindent lebont szervezetünk, és igényli az emelkedett energiabevitelt, este azonban érdemes csínján bánni a kalóriákkal, mivel a testünk ekkor csakis a raktározásra gondol. Igaz hát a mondás: reggelizz, mint egy király, ebédelj, mint egy polgár és vacsorázz, mint egy koldus.
Forrás: Ezoterikus.hu